Monday, April 20, 2009

Cantek Like Me!!

Salam Sejahtera...

Sila jangan lari mahupon muntah darah akibat loya membaca tajuk entry kali ini. Tidak ada kaitan dengan sifat poyo atau pon perasan best dalam diri aku!!! Baca sampai habis kerana kolerasi tajuk entry dengan tulisan akan muncul di akhir nanti...

Ketika menulis ini, jam menunjukkan 1.10 am, dan aku baru saja sampai di rumah, setelah melepak dengan teman di bandar. Dan malam ini saja ada 3 perkara berkaitan cantek berlaku kat aku.


Kisah 1: Ditahan oleh abang polis yang cantek....

On the way ke bandar, ada roadblock la pulak...x pernah kena tahan masa roadblock ni, ni kira 1st experience la kena tahan....Yang lawaknya, boleh pula aku lupa nak pakai seatbelt sampai la kat depan polis tu...dah la dengan lampu brek ke-3 tercabut...dan aku dah campak lampu tu kat rumah tadi..huhuhu..apa lah punya malang...terus kena berhentikan kereta kat tepi,dan datanglah seorang abang polis yang cantek!!!

Abang Polis: Hah!!! ni mano lampu berek ni be ??? (dalam loghat kelate)

Aku: Alamak be..lampu cabuk!!! tercabuk!! (aku kecek kelate)

Abang Polis: Bakpo tercabuknyo???

Aku: X dok..gini be...semale, gi Koto Baghu, gi amek baghe...pastu cabuk laa hok atas ni (merujuk para penutup bonet untuk kereta wira aeroback)..pah tu tibo2 tercabuk pulok lampu berek ni...dah tu ado ja dari semale kat dale bonet ni...mano pulok lampu ni tercampok nih!!!

Abang Polis: Doh gano ni..kalu lapu tu ado sini..biar cabuk pong...aku lepah doh mu...tapi x dok...aku nok lepah pong x beghani..gini mu keno jupo sarjan aku laa..tu gi sano (menuding jari ke arah sarjan nya)

Sarjan: Hah awak kenapa? (sarjan ini bukan orang kelantan)

Aku: Lapu berek tuan!! tercabuk!!! (aku teruskan bercakap dalam dialek kelate)

Sarjan: Salah tu..tapi xpe, kali ni saya lepaskan, bukan sebab awak x salah, salah tetap salah, tapi kali ni saya lepaskan, dan saya nak esok, terus gi baiki lampu berek tu ye!!!

Aku: Baik tuan! terima kasih!

Sambil gembira kerana selamat dan terus menuju ke arah kereta..sambil tu, sempat jugak melambai ke arah abang polis yang cantek tadi sambil buat isyarat terima kasih!!! heheheh...mujur selamat!!




Kes 2: Bertentang mata dengan adik cashier 7Eleven yang cantek!!

On the way dari bandar nak balik ke rumah, singgah kat 7E beli buah tangan ( wah, perlu ke buah tangan segala??) untuk housemate. Dah siap pilih barang yang sesuai, terus pergi bayar dan bertentang mata dengan adik cashier yang cantek. Sempat la jugak aku curi-curi pandang nama dia kat baju uniform 7E yang dia pakai... dan nama dia adalah _________________. Rahsia!!! Sila lihat pilihan jawapan di bawah. Tapi dia adalah adik cashier yang cantek!! Saya seolah-olah suka!!!

A. Irwanna (bukan ahli kumpulan Nirvana)
B. Irwanini (sambil jeling-jeling kat Nicky, mesti dia paham)
C. Irwan (macam nama jantan je!!)
D. Irwansyah (pon macam nama jantan, tapi yang ini jantan yang agak sengau!!)



Kes 3: Terdengar lagu yang ada perkataan cantek!!

Dekat-dekat nak sampai kat rumah, keluar pulak dalam radio, single terbaru lagu nyanyian Nikki...yang mana tajuknya adalah ' Cantek Like Me ' !! Wah apakah????? Tajuknya sangat cantek dan berani mati!!! hahahah... Sangat catchy!!!

Ini adalah 3 perkara yang saya x sabar nak share dengan housemate saya (dah cerita dah pon)!! Maka akan terjaga lah pakcik rumah sebelah apabila kami (ke aku sorang je yang dominan??) ketawa mendengar cerita yang aku sampaikan ini ditambah dengan sedikit tokok tambah sebagai penambah perisa!!! heheheh :)


p/s: apakah???? cantek kah???

~ yoe menulis sambil teringat kat orang yang cantek itu!!!!

11 comments:

zoncapriku said...

sungguh chantek story ko yo...apa2 pun esok aku nk xplain kt pakcik sebelah bahwa aku x gelak pon..ko sorg jer yg dominan..hahahhaha

♥ v 3 r m i L i 0 n ♥ said...

wasseyh! chantekk! :) semua 0rg ade keistimewaan masing2...okep br0! :)

azrullokman said...

apabila saya kata cantek,sememangnya sangat cantek bagi pandangan mata saya...cantek itu bukan bermaksud sinis dan bermaksud hodoh ye kawan2!!!

cantek tetap cantik!!!!

kecuali jika saya nyatakan sebaliknya!! hehehe...

artisticklytouch said...

eh, part amek no tipon abg polis yang cantik tuh tak cerita pun....

azrullokman said...

amek no tipon abg polis cantik itu???
owhh no..x sempat...muahahha...

-gweENappLe- said...

cantik....
cantek....
chantik....
chantek....
apakah apakah?
eerrrrmmm....
lma dh t tgok dpn mta mber ku yg super chantek kt tok jembal tuh!!!

azrullokman said...

wah incik cekgu hybrid tentera dah memblog skang...cemerlang!!!

yg canteq itu tetap menten canteq okay!!!
xde siapa boleh menandingi ratu!! hehehhe...

daulat ratu!!

As hamsA said...

lebih dramatik klu ko nyanyi lagu cantik (fab. cats) sambil menari dgn abe polisi ituh..ntah2 bang sarjan pn join menari skali..haha..

azrullokman said...

kak as,
sambil menari dgn abe polisi...??? wah itu sudeh kontolbesi!!! bahaya..nanti kena lepas pasal kesalahan keta, tp kena tahan sbb berkelakuan sumbang di khalayak ramai...muahahaha!!!

angloko said...

Santeq like me...
ni mmg sesuai ngan ko yoe..
abg polis yg santeq...
adakah polis itu ****?
mmmm... kompius...

azrullokman said...

jikalau dia adalah yg dikonfiuskan itu...harus lah meriah!!!