Thursday, February 26, 2009

LeLaki si Pemburu TudunG

Salam Sejahtera…

Misi hari ini adalah untuk mencari beberapa helai tudung buat mak di kampung. Hasil daripada perbualan dengan mak semalam dalam hp, mak kata teringin nak pakai tudung yang belit-belit dan memang fesyen sekarang la..

So, dalam pukul 9 pg, pergi cari Rawaidah dan Anis dekat lab, sebab dah janji semalam nak pergi cari tudung sama-sama. Ye la, aku mana la tau sangat taste orang perempuan ni macam mana, so bawa orang perempuan lagi senang la kot misi ini terlaksana. Tiba-tiba, Anis sms, dia kata dia kena siapkan full paper untuk supervisor dia nak tengok hari ni juga. Rawaidah pula ada kerja di lab. Aku dah tak tau siapa lagi nak ajak, so aku sms Kak Dijah, sebab kebetulan semalam dia kata nak cari baju batik untuk her dad..tapi dia pula kata dia ada kelas sampai pukul 1 ptg.

Dengan sedikit rasa hampa, aku terus balik rumah, dan terfikir gamble je la pergi cari sorang-sorang. Tapi daripada pergi sorang-sorang, baik aku ajak Nik. Terus sms Nik, dan Nik setuju. Angah aku tak dapat ajak la, sebab tau dia ada kerja kat lab, dan kebetulan pula kat rumah, si Adli tengah siap-siap nak pergi bandar juga untuk cari tiket bas. Jadi, kami pon pergi la bertiga ke bandar dengan misi utama mencari tudung untuk mak aku dan misi-misi kecil yang lain.

Lokasi pertama, kedai tudung di Batu Enam. Masuk je kedai tu, kami dikelilingi oleh semua pelanggan kaum Hawa. Daripada yang muda sampai la makcik-makcik dan nenek-nenek yang sibuk memilih tudung pilihan hati masing-masing. Aku dan Nik juga la yang terkebil-kebil memilih mana yang sesuai. Hasil pertolongan sorang kakak pekerja kat situ, dapat la aku memilih 3 helai tudung. Heheheh… J Kelakar betul la bila lelaki kena memilih tudung untuk perempuan ni…

Selesai misi utama, pergi Pasar Payang pula, cari keropok. Keropok original from Terengganu, penting tu! Kebetulan next week kat rumah kat kampong, family nak buat kenduri sempena rumah baru siap renovate..Alhamdullilah.

Perut pon dah lapar, Tanya Nik nak makan mana, Nik diam, Adli diam…last-last diorang syorkan pergi McD. Wah, gila ahh, lama gila tak makan McD. Lagi best sebab sekarang ada Mc Value Lunch, so apa lagi, melantak la kitaorang dengan Mc D!!! Yummy!!!!

My Fav; Double Cheese Burger... yummyyyyyyy

Adli n I

Nik n I.. muka aku tgh lapar ...heheheh..

Yang habis dan yang tak habis....tapaw sajorkkk!!


p/s: gambar kat kedai tudung tak sempat nak captured, sebab sibuk memilih tudung...heheheh...so, gambar-gambar ni agak lari topik la sikit...hehehhe...

~ yoe menulis di petang hari...

No comments: