Tuesday, October 13, 2009

Pink atau Fuchsia???

Salam Sejahtera...

Berbicara tentang warna....warna merah jambu atau pink! Sangat sinonim dengan kaum hawa. Tapi kalau kaum Adam with pink..... maybe masih ada yang memandang serong lalu dengan segera mengecop dahi mereka-mereka ini dengan gelaran pondan atau gay!!! huh paranoid sungguh!!! Sebenarnya tiada satu warna pon milik kekal sesuatu jantina..... cuma kadang-kala stigma orang kita yang suka mengada-adakan sesuatu perkara dan memesongkan pemikiran kita.

Jadi, apabila kita bereksperimentasi dengan sesuatu warna, sebenarnya kita sedang mencabar diri kita. Memetik kata seorang penceramah grooming (nama dirahsiakan), beliau berkata " Lelaki yang berpakaian dengan warna merah jambu adalah lelaki yang berani". Betul juga, tapi kita pon agak-agak la... merah jambu kan ada banyak range colour dia, so pilih lah yang kena dengan tona warna kulit kita masing-masing.

Last weekend, my best friend kasi aku pinjam t-shirt dia yang bagi aku sangat cocok sekali dengan warna kulit aku..... maka melaram lah aku dengan baju tu sepanjang hari merayau-rayau di area Bukit Bintang.... bergambar sini sana sampai larut malam..... dan aku sangatlah puas menyarung baju itu di tubuh ini!!! hehehehhee.... Terus teringat kata-kata seorang watak dalam satu filem:

"I just had to laugh...cause it's not pink, it's fuchsia!!!"
- Dorian LaGatos

Love me not!!!!!

~ yoe menulis sambil memakai baju putih kosong........ dan tanpa hp di sisi.... hp rosak, sorry kalau tak dapat contact buat masa ni :(

2 comments:

Unknown said...

warna tk besalah...
pakai jer..

yoe said...

warna mmg x penah salah.... cuma kadang2 kita je yg salah menggayakannya... hehehehe... love pink!!