Tuesday, January 13, 2009

paRanoiD kePaDa keGEMUKan!!!

>>

halluuu....

1st of all, aku mintak maaf kpd sesiapa yg membaca tulisan ini dan perlu diketahui tulisan ini tidak la berniat utk memperkecil, apatah lagi menghina sesiapa yg berkeadaan 'tidak kurus'... ini hanyalah sesuatu yg sedang aku alami...

keGEMUKan merupakan sesuatu yg menakutkan utk aku...sbb tu la, aku sgt menjaga pemakanan dan ada kalanya aku bersifat paranoid kepada kenaikan berat badan...walau pon aku rasa aku masih lagi berada dlm keadaan yg terkawal dan selamat... dgn ketinggian 173cm dan mempunyai berat badan turun naik antara 63kg - 65kg....sape bole tlg kirakan BMI utk aku???

sebenarnya,dulu aku berada dlm kategori under weight dgn berat yg cuma 57kg..kemudian dgn keazaman yg tinggi, aku berjaya jugak menambah berat badan sehingga sekarang...tp bila dh sampai berat mcm ni,rupenye lagi sukar untuk mengawalnye...sehinggakan terpaksa la mengawal dan menahan nafsu makan....sedangkan aku ni bole la dikatakan seorang yg sgt menikmati dan menghargai makanan...huhuhuhu...

keadaan paranoid ini sgt mempengaruhi aku sehingga aku bole menukar diet aku cuma bersandarkan kata-kata org di sekeliling walaupon org itu cuma berkata: " eh ko nampak gemuk la yoe!!"..... walaupon aku tau hakikatnye aku x la gemuk pon, tp disebabkan ade org kata mcm tu kt aku, aku tetap akan terasa gemuk jugak!!!

sampai mlm td, tgn aku menggeletar dan menggigil...dan biasanya ini adalah simptom2 aku mengalami kelaparan yg amat sgt...sbb aku ni ade gastrik!! tp aku tahan diri aku dgn cuma makan roti dan coklat bar!! sehingga la ade org yg sent sms kt aku: " pi makan nasi sekarang jugak...ini bukan nasihat,tp arahan!!!" heheheh tq 4 caring, tp aku x ikut pon arahan org tu...ala dia bukan tau pon, sbb die xde kt sini, tp jauh kt utara semenanjung sana tuh.....hehehe degil punye pasal....

p/s: aku ni gemuk ke tidak haaaa.....konfius laaa...

~ yoeyie menulis sambil feeling2 membaca pamplet tentang anorexia nervosa!!!

8 comments:

Encik Azrin Yang Garang said...

u mencarot i ker yoe? perlu ker i buat entry balas ~sambil buat2 garang

dijahsaad said...

Yoe,

1. Ko tak gemuk, ko debab..lain tuh..
2. Motif nak ramping segala? Nak jadi nasha? Ceh.
3. Er, ko gemuk lah.

hahaha

azrullokman said...

encik ayie...mesti terlepas pandang 1st paragraph ni...huhuhu....saye takot apabila incik ayie garang dgn saye!!!

azrullokman said...

saye invisible dgn cik dijah saad...menciikkkkkk!!

angloko said...

Yoe, aku rase baik ko abai kan org yg ckp ko gemuk tu... kalu ko diet je terus, mmg ko xkn gemuk.. cantik je, slim solid molid je, tp kalu ko sakit.. sia-sia gak ko cantik menawan... walaupn berjaya kalahkn i yg emsem ni (opss... berani mati ni).. da sakit, nk menyun pn susah walaupn da chanteq... yg penting ko sihat n happy... di samping org tersyg gituuuu...;p

Encik Azrin Yang Garang said...

ala makan jer banyak banyak. pas tuh sexercise le. jgn la ngankang jer.. saya ulangi jgn ngangkang membotemkan diri. ulang suara, ngankan membotem dan menonggeng kan diri di atas katil. go out and be on top of the world. ~ matiklah dabel meaning.

azrullokman said...

kpd angloko: dah sakit,nk menyun pun susah??? wah pernah ke u nampak i menyun??? jawab skang??? hahahaha org tersayang xde di samping...huhuhu...masalahnye ade ker??

azrullokman said...

kpd incik azrin: kuang ajaqqqqqqqqqqq!!!! double meaning sgt kan!!! sudehhhh!!!