Wednesday, January 5, 2011

Hujan sepanjang Jalan

Salam...




Petang tadi...
On the way balik
Dari Kuantan ke Temerloh
Hujan turun dengan lebat
Tanpa henti
Air mencurah-curah dari langit
Seolah-olah berpesta sesama mereka
Aku pandu kereta dengan lebih berhemah
Sebab dalam kereta aku bawak lagi 3nyawa!
Abah, mak n adik aku
Nasib baik dengan izin Allah, kami selamat sampai
Tapi dalam perjalanan, ada sebuah kereta masuk gaung
Innalillah... semoga hamba Allah itu baik-baik sahaja
Moral of the story: berhati-hatilah di jalan raya
Kerana malang tidak berbau
Apatah lagi di musim2 hujan sebegini
Oh ya..... sila bertahan untuk sesiapa yang x tahan sejuk!!




Hujan sepanjang Jalan
ala2 Ranjau sepanjang Jalan
Karya one of sasterawan negara tuh!
Hehehe... Hujan oh Hujan!!!
Sejukkkkk ~~








~ Yoe menulis di kamar..... sedang pikir apa la yang adik bongsu aku tgh buat kat sekolah baru dia kat Kuantan sana tu... hehehehe....

1 comment:

Anonymous said...

salam...ooo bdk matrik Kulim,ko mesti kenal aku kan? kih..kih..patut rr rasa mcm penah tgk ko.